واریز به این حساب ها به عنوان عایدی فروش تلقی می گردد ، اطلاعیه تازه سازمان امور مالیاتی

به گزارش نقد و بررسی سینما، بر اساس قوانین مالیات های مستقیم وجوه واریزی به حساب های بانکی تجاری از درگاه های الکترونیکی پرداخت، دستگاه های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می گیرد.

واریز به این حساب ها به عنوان عایدی فروش تلقی می گردد ، اطلاعیه تازه سازمان امور مالیاتی

به گزارش نقد و بررسی سینما، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای درباه وجوه واریزی به حساب های بانکی تجاری بیان کرد: با عنایت به مفاد قوانین مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، بند (م) تبصره 12 قانون بودجه سال 1400 کل کشور و مواد 10 و 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان کلیه وجوه واریزی به حساب های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه های الکترونیکی پرداخت، دستگاه های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا و پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می گیرد.

بنابراین ضروری است مودیان محترم مالیاتی به گونه ای اقدام کنند که صرفا مبالغ ناشی از فعالیت های مالی و تجاری به حساب های مذکور واریز گردد. بدیهی است پایش سایر حساب های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر اجرا شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت های تجاری (فروش) به آن حساب ها واریز شده و در اظهارنامه های مالیاتی مودیان به عنوان عایدی ابراز نگردد، به عنوان عایدی کتمان شده مشمول مالیات و جرایم غیر قابل بخشش خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "واریز به این حساب ها به عنوان عایدی فروش تلقی می گردد ، اطلاعیه تازه سازمان امور مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز به این حساب ها به عنوان عایدی فروش تلقی می گردد ، اطلاعیه تازه سازمان امور مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید