باید و نبایدهای تغذیه ای در مبتلایان به پرفشاری خون

به گزارش نقد و بررسی سینما، کارشناسان اعتقاد دارند ترکیب موجود در بعضی میوه و سبزیجات می تواند مانند نوعی دارو، فشارخون را کنترل کند.

باید و نبایدهای تغذیه ای در مبتلایان به پرفشاری خون

به گزارش خبرنگار ، کارشناسان برای کنترل فشارخون بالا به افراد توصیه می نمایند در رژیم خوراکی خود مصرف بعضی از میوه ها را قرار دهند؛ ترکیب این میوه ها سبب کنترل و جلوگیری از بالارفتن فشارخون می گردد.

کارشناسان اعتقاد دارند ترکیب موجود در بعضی میوه و سبزیجات می تواند مانند نوعی دارو، سبب کنترل فشارخون گردد؛ از جمله این میوه ها می توان زغال اخته، انگور و بادام زمینی را نام برد.

کارشناسان در مطالعه های خود دریافتند مواد خوراکی مانند انگور قرمز و بعضی از اعضای خانواده توت، چون زغال اخته ماده ای به نام رزوراترول resveratrol دارند که سبب محافظت از نورون های مغزی در برابر پیری، جلوگیری از ابتلا به سرطان و نیز کنترل فشارخون می شوند.

این ماده نوعی آنتی اکسیدان با مزایای فراوان برای قلب و سلامت عروق خونی است، مطالعه بر روی موش های آزمایشگاه حکایت از این موضوع دارد که مصرف خوراکی های حاوی این آنتی اکسیدان طبیعی می تواند سبب محافظت در برابر سکته مغزی، نارسایی قلبی و فشارخون بالا گردد.

تحقیق درباره خاصیت های آنتی اکسیدان رزوراترول بر سلامت قلب و عروق از طریق گروهی از دانشمندان کالج لانگ کینگ انگلستان اجرا شده است، آن ها مواد خوراکی حاوی رزوراترول را به رژیم خوراکی موش های آزمایشگاهی دارای فشارخون بالا افزودند و دریافتند به تدریج فشارخون موش ها تعدیل شده است.

محققان به افراد توصیه می نمایند برای جلوگیری از افزایش فشارخون رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه داشته باشند، از عصبانیت و پرخاشگری خودداری نمایند، به میزان کافی مایعات به ویژه آب مصرف نمایند، در طول هفته مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن را مصرف نمایند، توجه کافی به میزان نمک مصرفی داشته باشند و وزن خود را متناسب نگه دارند.

اندازه گیری فشارخون به طور منظم به ویژه برای افراد با سابقه فشارخون می تواند سبب شناسایی زودهنگام بیماری و دریافت راه حل های درمانی، مراقبتی و پیشگیرانه از سوی پزشک گردد.

نتیجه های این مطالعه درمجله Circulation منتشرشده است.

منبع: medicalnewstoday

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باید و نبایدهای تغذیه ای در مبتلایان به پرفشاری خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای تغذیه ای در مبتلایان به پرفشاری خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید