صنایع دستی

9 اینفلوئنسر چینی با هدف آشنایی با گردشگری خوراک و آثار تاریخی وارد زنجان شدند

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، 9 اینفلوئنسر چینی با هدف آشنایی با گردشگری خوراک و آثار تاریخی وارد زنجان شدند.

22 اسفند 1402

جزئیات مصوبه نو تعرفه های گاز اعلام شد ، گازبهای کدام از مشترکین 100 درصد رایگان محاسبه می گردد؟

مصوبه نو تعرفه های گاز در امسال ابلاغ شده و تغییر عمده نسبت به سال قبل، در پلکان های مصرفی و مشخص مشوق های صرفه جویی در مصرف گاز است.

4 مرداد 1402

راهنمای سفر به اصفهان از زبان یک اصفهانی

سفر کردن همیشه از یک جایی شروع می شود، یک وقت هایی دانشجوییم و همه چیز در سفرهای ارزان، هتل های کم قیمت و ساندویچ بندری خلاصه می شود، یک وقت هایی هم بعد از هفته ها کار کردن، فکر لم دادن در کاناپه های یک هتل 5 ستاره، خوردن استیک تنوری و آب گریپ فروت آتش سفر...

13 مرداد 1401

خشک شدن چشمه علی شهر ری

در یکی دو روز گذشته ناگهان دبی آب در چشمه علی شهر ری پایین آمده و این چشمه خشک شده است.

23 خرداد 1401

معروف ترین سوغات و صنایع دستی کرمانشاه

هرگاه سخن از سفر به میان می آید، ناگزیر پرسش: چه سوغاتی باید در مقصد خرید؟ نیز پیش کشیده می شود. حقیقت این است که خرید سوغات، بخش جدایی ناپذیر سفر است، به خصوص اگر قرار باشد به مقصدی سفر کنید که معروفیت سوغات گوناگون و گران بهایش مرزهای کشورمان را درنوردیده...

30 اردیبهشت 1401

برگزاری نمایشگاه فرش صفوی در موزه فرش

نمایشگاه فرش های دستباف صفوی از مجموعه فرش استاد علی میرزازاده و چند مجموعه دیگر از 25 بهمن به مدت یک ماه در موزه فرش شروع به کار می نماید.

29 اردیبهشت 1401

سفر به شهرهای مجذوب کننده و کوچک ایرلند (قسمت اول)

یکی از جذابیت های سفر به هر شهر یا کشور، علاوه بر تماشا شهرهای بزرگ، کشف و گردش در شهرها و مکان های کوچک تر و گم نام است. با خبرنگاران همراه باشید تا شهرهای کوچک ایرلند را بشناسید.

27 بهمن 1400

صنایع دستی چوبی؛ ناگفته هایی از صنایع دستی کهن منطقه کرمانشاه (بخش سوم)

صنایع دستی چوبی کرمانشاه، قدمتی به مقدار زندگی مردم این سرزمین دارد. کرمانشاهیان از دیرباز، ابزاری که برای برطرف نیازهای اولیه و روزمره خود نیاز داشتند را با دقت و ظرافت تمام، به صورت دستی تهیه می کردند. برای آشنایی با بعضی از این ابزار با خبرنگاران...

25 بهمن 1400

انتقاد رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شهرداری ها

شهرداری ها با لودرها حرکت می نمایند و آثار را از بین می برند، زیرا معتقدند این بناها فرصت های توسعه را از شهر گرفته اند. خیلی از مدیران ارشد در استان ها در پی تخریب بناها هستند تا به جای آن برج، پارکینگ و مجموعه تازه بسازند. این ها گفته های رئیس سازمان میراث...

10 بهمن 1400

206 طرح گردشگری کرمانشاه آماده معرفی به بانک های عامل

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه از محل طرح های گردشگری، 206 طرح با مبلغ بیش از 7 هزار میلیارد ریال پرونده آماده معرفی به بانک برای پرداخت از محل بند الف تبصره 18 در دست اقدام داریم.

23 دی 1400

سفر جام های اصیل گیلانی به موزه باستان شناسی رشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازگشت جام های مارلیک، عمارلو، رشی و املش، برای نمایش در موزه باستان شناسی رشت در آستانه سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به گیلان اطلاع داد.

16 مرداد 1400

روستای هرانده؛روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان در نزدیکی تهران، عکس

روستای هرانده در 120 کیلومتری شرق تهران و 12 کیلومتری جنوب غربی فیروزکوه واقع شده است. روستایی با جاذبه های گردشگری فراوان مثل غارهای متعدد و رودخانه های پرآب و دره های زیبا و مردمی خونگرم… دشت بورنیک، مزارع منطقه و رودخانه نمرود نیز از دیگر دیدنی های...

21 اسفند 1399

صنایع دستی، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی

استان گلستان به لحاظ ظهور و حضور فرهنگ و تمدن دیرپای، در کشور زبانزد بوده و از قدمت بسیار طولانی برخوردار است؛ بخشی از هویت فرهنگی استان در شرق گلستان مربوط به اقوام مختلفی است که در تولید رشته های متنوع صنایع دستی و هنرهای سنتی فعالیت می کنند؛ همچنین...

19 مهر 1399

بهره برداری از 36 پروژه میراث فرهنگی فارس در هفته دولت

خبرنگاران/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح و بهره برداری از 36 پروژه در حوزه بخش خصوصی و دولتی همزمان با هفته دولت در استان اطلاع داد.

9 مهر 1399

طرح های خدماتی دهکده های گردشگری بوشهر در کمیته فنی آنالیز می گردد

خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در خواست اجرای طرح های خدماتی ماند هتل، رستوران، مکان های اقامتی و آلاچیق دردهکده های گردشگری استان بوشهر در کمیته فنی آنالیز می گردد.

13 تیر 1399

کشف 25 شی ء تاریخی و معاصر در ملایر

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان گفت: 25 قلم شی ء تاریخی و معاصر در شهرستان ملایر کشف شد.

20 فروردین 1399

برگزاری کارگاه 2روزه زرتشتی دوزی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: کارگاه آموزشی زرتشتی دوزی به مدت دو روز در یزد برگزار شد.

20 فروردین 1399

این آخر هفته به کدام گالری مشهد سر بزنیم؟

خبرنگاران/خراسان رضوی تعطیلات آخر هفته که معمولا با بازگشایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری همراه است، فرصت خوبی را برای علاقه مندان فراهم می نماید تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری ها و نگارخانه ها اختصاص دهند.

16 فروردین 1399

ثبت سه رویداد فرهنگی کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور

خبرنگاران/اصفهان مسئول ثبت پرونده های میراث معنوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت سه آئین سنتی - مذهبی کاشان در فهرست میراث معنوی کشور اطلاع داد.

13 فروردین 1399

کوشش برای برطرف موانع اجرای تله کابین پاوه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: ساخت تله کابین پاوه موانعی پیش رو دارد، کوشش می کنیم تا با یاری سرمایه گذار پروژه و حمایت استاندار این مسائل برطرف گردد.

26 دی 1398
تعداد: (33)