ادبیات

عکس ، این آخرین بازمانده مجله بچه ها است ، قیمت هر نسخه ...

مدیرمسئول گروه نشریات نبات که خودش را آخرین بازمانده مجلات بچه ها می داند گفت: خط قرمز ما این است که کیفیت مجلات بچه هاه را پایین بیاوریم. تنها راه چاره ادامه حیات مان افزایش تیراژ است. چون باعث می گردد قیمت هر نسخه ما پایین بیاید.

28 اردیبهشت 1402

فال حافظ امروز یکشنبه 20 فروردین 1402؛ باید خون جگر بخوری تا به خواسته ات برسی!

همواره در گذر زمان تفال به حافظ به عنوان میراث در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 20 فروردین از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 20 فروردین ماه را بخوانید.

20 فروردین 1402

روایت زندگی پیرمردی که موش آزمایشگاهی یک پزشک شد

کاوه ثابت پور کارگردان و نویسنده فیلم کوتاه قلاب به ارائه توضیحاتی درباره شکل گیری ایده این فیلم با موضوع پیرمردی که در حوض خانه اش ماهیگیری می نماید، پرداخت.

17 دی 1401

برترین اپلیکیشن های پیاده سازی صوت برای ویندوز و مک

این مقاله شما را با برترین نرم افزارهای دیکته برای مک و ویندوز آشنا می نماید تا بتوانید بدون دردسر صوت ها را یادداشت برداری و رونویسی کنید.

19 شهریور 1401

راهنمای تحصیل در خارج از کشور (قسمت ششم: آزمون GRE، GMAT)

آزمون های GRE و GMAT دو آزمون بین المللی هستند که در کنار آزمون های آیلتس و تافل از ملزومات دریافت پذیرش از دانشگاه های جهان محسوب می شوند.

10 خرداد 1401

ماجرای کوری یک شهر را در کوری بخوانید

انتشارات جمهوری کتاب کوری را با ترجمه حبیب گوهری راد منتشرکرده است.

24 فروردین 1401

قصه گویی خود را در مسابقه نقال شو به چالش بکشید

سومین جشنواره آوای صلح، نقالان کوچک با معرفی بهترین های بخش های فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقه استعدادیابی نقال شو به کار خود انتها داد.

10 اسفند 1400

جلسه شورای بورس دانشگاه مازندران برگزار گردید

خبرگزاری اریا- درمحل دفتر همکاری های علمی بین المللی،جلسه شورای بورس دانشگاه مازندران برگزار گردید.

11 مهر 1400

خبرنگاران نوروز در ایران و شباهت ها و تفاوت های آن با دیگر کشورها

تهران- خبرنگاران- کارشناسان و سخنرانان همایش مجازی ظرفیت های فرهنگی اجتماعی حوزه تمدنی نوروز، معتقدند این عید را تنها ایرانیان جشن نمی گیرند بلکه مردمان دیگر کشورها؛ نظیر افغانستان، هند، قرقیزستان و ترکیه نیز با آداب و رسوم خاص خود آن را گرامی می دارند....

13 فروردین 1400

خاطره بازی با روزهای انقلاب

بیش از 50 فیلم قرار است در این آخر هفته روی آنتن بروند. آثاری که به مناسبت 22 بهمن خیلی از آنها حال وهوای آن روزها را دارند. زمستان بی برف، مرد پنهان، پاییز امیرخیز، روزی روزگاری، رستوران آسمان، خانواده فوری، لبخند تیم تالر، رویای صعود، بچه رو بگیر، ارثیه...

26 اسفند 1399

انتقاد از شاه و شهربانی ممنوع بود

63 سال روزنامه نگاری که بیش از نیم قرن آن در حوزه حوادث بود، باعث شده به محمد بلوری لقب پدر حادثه نویسی ایران را بدهند. جسارتش در پیگیری اخبار و انتشار واقعیت ها باعث افشای قتل های مهمی مانند قتل های سریالی بچه ها توسط هوشنگ ورامینی و حتی توقیف روزنامه...

18 اسفند 1399

اعلام نامزدهای اولیه جایزه پِن آمریکا ، حضور دو چهره ایرانی در میان نامزدها

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت رسمی پِن، هیئت داوران جایزه قلم آمریکا فهرست بلند این جایزه برای سال 2021 را اعلام کردند؛ جایزه ای که هر ساله به معرفی نویسندگان بااستعداد و باتجربه معاصر از جمله نویسندگان کتاب اولی و آنانی که تأثیر ماندگاری بر ادبیات...

15 بهمن 1399

انتخاب هوشنگ مرادی کرمانی به عنوان نامزد جایزه لیندگرن

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها، هوشنگ مرادی کرمانی را به عنوان نامزد این موسسه برای جایزه آسترید لیندگرن سال 2021 انتخاب نموده است.

16 آذر 1399

کیومرث یزدانی، شاعر نوگرای اصفهانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران کیومرث یزدانی از شاعران نوگرای اهل اصفهان بدرود حیات گفت.

7 آذر 1399

معرفی 10 هتل برتر شهر کیپ تاون

بلکه تنوع هتل های کیپ تاون (Cape Town) باعث شده تا انتخاب یک گزینه میان آن ها را به عنوان کاری سخت و سخت بشناسیم. هتل های شهر کیپ تاون بسیار متنوع هستند. از هتل های لوکس و مدرن گرفته، تا بوتیک هتل ها یا ویلاهای شخصی، همه را می توانید باقیمتی مناسب در شهر کیپ تاون...

11 آبان 1399

پاشازاده: ماهی متادون مصرف نموده بود و از او شکایت می کنم، ماهی ساده و دهاتی است و از او سوءاستفاده نموده اند

امیدوارم این نفراتی که مصطفی ماهی را شیر نموده اند بعداً جوابگوی خانواده اش باشند.

31 شهریور 1399

آشنایی با معروف ترین مکان های دیدنی سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان یکی از استانهای محروم اما قدیمی و با پیشینه تاریخی ایران بوده که در ادبیات و داستانهای تاریخی از آن نام برده شده است. مردم این استان با سختی های زیادی دست به گریبان هستند اما با تمام این اوصاف، این استان که جز استانهای عظیم کشور محسوب...

28 شهریور 1399

(تصاویر) پیکر مهدی اخوان لنگرودی به خاک سپرده شد

پیکر مهدی اخوان لنگرودی امروز (جمعه، 23 خرداد ماه) در اتریش به خاک سپرده شد.

25 مرداد 1399

#اللهم-عجل-لولیک-الفرج ، روزی تمام می شود این جمعه های تکراری

به رسم هر جمعه، کاربران توئیتر با داغ کردن هشتگ هایی، بار دیگر پیام انتظارشان برای فرج امام زمان(عج) را به گوش جهانیان رساندند.

28 خرداد 1399

خبرنگاران مثل آدم برفی مجموعه سروده های شاعر سمیرمی

اصفهان- خبرنگاران- کتابچه شعر آدم برفی شامل مجموعه شعرها و دل نوشته های یکی از شاعران خطه کوهستانی و برفگیر سمیرم در جنوب اصفهان است.

13 خرداد 1399
تعداد: (28)